טון עסקי הוא סגנון שפה המשמש בכתיבה עסקית פורמלית. הוא מאופיין במילים פשוטות וישירות, בנימה עניינית והתמקדות בעובדות. חלק זה יספק לך כמה טיפים כיצד להשתמש בנימה העסקית בכתיבה שלך. הטון של העסק מוכתב לרוב על ידי המשימה, הערכים והמטרות של החברה. הטון יכול להיקבע גם לפי התעשייה או שוק היעד.
אנשים רבים אינם בטוחים מה צריך להיות הטון של העסק שלהם
הטון יכול להיות רציני, הומוריסטי או איפשהו באמצע. ישנם גורמים רבים שתורמים לטון של העסק. הצליל עסקי של העסק שלך יכול להשתנות בהתאם למי אתה מנסה למשוך כלקוחות. לדוגמה, לחברה שמוכרת צעצועי ילדים תהיה גוון שונה מזה שמוכר שעוני יוקרה. סוג המוצר שאתה מוכר ישפיע גם על הטון שלך. אם אתה מוכר מוצרים לילדים, הטון שלך יהיה יותר עליז והומוריסטי ואילו אם אתה מוכר מוצרים למבוגרים, אז זה צריך להיות יותר רציני ורשמי. הטון העסקי הוא קולה של חברה. זה שיקוף של הערכים והאמונות שלהם. זה צריך להיות ברור, תמציתי ומקצועי. יש לכתוב אותו בצורה המשקפת את התרבות והערכים של החברה. הטון העסקי הוא דרך כתיבה רשמית כדי להראות שאתה מקצועי ויודעים מה אתה עושה. זה ההפך מכתיבה לא רשמית, המשמשת בפוסטים ברשתות חברתיות או במיילים אישיים. סוג זה של כתיבה אינו מתאים לאינטראקציות אישיות עם לקוחות או לקוחות, אך ניתן להשתמש בו כאשר אנשים שולחים מייל ללקוח או לקוח עסקים משתמשים בנימה זו מכיוון שהם רוצים שהלקוחות שלהם ידעו שהם רציניים לגבי מה שהם עושים ומה שהם מוכרים. הם רוצים שאנשים שיפנו אליהם ירגישו בטוחים שהם יטופלו כמו שצריך על ידי החברה שמאחורי המייל. החברה רוצה שלקוחותיה ירגישו שיש להם עסק עם אנשי מקצוע שיודעים את העניינים שלהם.
נימה עסקית טובה היא זו שמתקשרת את ערכי החברה
הייעוד והחזון של החברה. זה טון שיגרום לקורא להרגיש שהוא חלק מהחברה ושאפשר לסמוך עליו. הטון צריך להיות ברור, תמציתי ומקצועי. זה לא צריך להישמע נוקשה מדי או סתמי מדי. הסיבה לכך היא שזה צריך להיראות כמו שיחה טבעית בין שני אנשים ולא כצעד שיווקי. גוון עסקי הוא אחד ההיבטים החשובים ביותר בכל עסק. זה נותן את הטון למה שאנשים יכולים לצפות מהחברה שלך וזה עוזר לבסס בסיס טוב למותג שלך. הטון של החברה שלך צריך להיות עקבי, מקצועי וברור. הטון חשוב גם מכיוון שהוא מגדיר ציפיות לאופן שבו תתקשר עם הלקוחות שלך. אם אתה רשמי מדי בטון שלך, אנשים עשויים לצפות שהם צריכים להיות רשמיים יותר באינטראקציות שלהם איתך. מצד שני, אם יש לך טון סתמי, אנשים עשויים להרגיש יותר בנוח לתקשר איתך גם בצורה סתמית. ניתן להגדיר את הטון של עסק לפי המילים שבהן הוא משתמש. כמו כן, נבחן כיצד להשתמש במילים שאינן סתמיות מדי או רשמיות מדי על מנת להישמע טבעיות יותר. הטון של העסק נקבע על ידי המנכ"ל וצוות ההנהלה. לאחר מכן הטון מועבר באמצעות התרבות, הערכים וההתנהגויות של החברה. הטון יכול להיות רשמי או לא רשמי והוא יכול להיות רציני או הומוריסטי.